Англійська, як і будь-яка інша мова, є засобом спілкування, передачі думок та ідей від однієї людини до іншої. Як і в будь-якій іншій мові, в англійській є дві основні складові: граматика та лексика. У цій статті ми розберемося, що являє собою лексика англійської мови, навіщо вона потрібна і, що найголовніше, як її правильно вивчати і запам’ятовувати. Почнемо!
Слово ” лексика ” має таке визначення: словниковий склад мови, сукупність слів тієї чи іншої мови. Тобто слово “лексика” можна замінити на просте “слова”. Все, що стосується слів, якими ми називаємо предмети, дії, характеристики, описи тощо – все це лексика.
Як уже було сказано раніше, лексика – це просто слова тієї чи іншої мови. І тут ми підійшли до вічного питання: а як же все-таки правильно ці слова вчити, щоб вони не забувалися? Що ж, тут є певна важлива послідовність, яка працює для будь-якого типу слів та для будь-якої частини мови. Давайте подивимося на неї.
Примітка: на середньому та високому рівнях, багато слів мають свої певні нюанси вживання. Розберемо, наприклад, слово wait. Переклад: чекати. Однак, якщо ми хочемо сказати “Я зараз чекаю на свого друга”, нам потрібно сформулювати це речення наступним чином: I am waiting for my friend. Таким чином, “чекати на когось” – це “wait FOR somebody”, і такі нюанси потрібно запам’ятовувати окремо. Для цього практикувати слово треба більше одного разу.
Тепер розглянемо, які є нюанси у вивченні тієї чи іншої частини мови.
Крім усього вищезгаданого, при вивченні іменників потрібно обов’язково подивитися на картинку або відео, де це слово демонструється візуально, щоб спрацювала зорова пам’ять. Більше того, такі слова треба вчити на окремі теми, а не вразки.
В даному випадку теж можна використовувати картинки, але прикметники можна вчити антонімічними парами. Наприклад: big – small, black – white, thin – thick, interesting – boring і так далі.
Дієслова найкраще вивчати в тому ж стилі, що і іменники. Дії можна чудово демонструвати на зображеннях чи відео. Однак, крім усього іншого, при вивченні дієслова необхідно опрацювати всі його форми: теперішній час, минулий час, дієприкметник минулого часу (третя форма), а також маленькі слова, які можуть використовуватися для зв’язування дієслова з іншими словами (як ми розглянули на прикладі вище зі словом wait).
Тут все просто – вчимося заново рахувати. :)
І знову наші картинки. Прийменники – це маленькі слова, що демонструють, де у просторі знаходиться предмет. In the classroom, on the table, behind the tree, above my head – все це чудово демонструється на картинках. Проте, основний нюанс полягає у тому, що наша мова кишить прийменниками. Тому, в даному випадку, надзвичайно важливо складати дуже багато словосполучень і, згодом, речень, щоб довести прийменники до повного автоматизму та використовувати їх без роздумів.
Ми з Вами розобрали основні частини мови. Все інші – учаться або в тому же стилі, що і вищеперечисленні, або напряму з ними пов’язані, або запам’ятовуються вже в контексті.
Словниковий запас – це кількість слів, які Ви знаєте та які можете застосувати. Існує активний словниковий запас та пасивний. Активний – це той, який Ви можете використовувати на автоматизмі у будь-який момент часу та за будь-якої розмови. Пасивний словниковий запас складається зі слів, які Ви розпізнаєте в тексті, зможете сприйняти на слух, проте автоматично у розмові це слово у Вас не вискочить.
Слід розуміти: у будь-якій мові є від 400 до 600 слів, які використовуються постійно. Тисячі інших слів використовуються рідше, але все ж таки часто і їх необхідно знати. Але є величезна маса слів, які використовуються дуже рідко: професійні терміни, застарілі слова, формальна лексика тощо.
З цього випливає питання: а наскільки величезним має бути словниковий запас? Давайте спробуємо на нього відповісти: ті самі 400-600 слів знати необхідно, тому що це база, яку доведеться використати повсякденно. Просуваючись за рівнями вивчення мови, Вам слід дізнаватись все більше слів, які покривають абсолютно всі сфери нашого життя: навчання, здоров’я, робота, глобальні проблеми, відносини між людьми, навколишнє середовище, подорожі. Все це – не слова першої необхідності, проте чим краще Ви ними володієте, тим комфортніше Вам перебувати в англомовному середовищі. І в цьому і полягає відповідь на наше запитання: словниковий запас повинен бути настільки великим, наскільки це необхідно конкретно Вам.
Обидва аспекти мови є важливими. Лексика – це те, за допомогою чого ми називаємо предмети і події навколо себе, граматика – це те, за допомогою чого ми будуємо речення і додаємо лексиці певні відтінки сенсу. Якщо все-таки вдуматися і відповісти на це питання, то лексика важливіша. На крапельку, на неймовірно малу частку, але важливіше. Знаючи слово, Ви, так чи інакше, зможете донести думку, а знаючи граматику, але без слів, думку донести не вдасться.
Одне іншому не заважає. При перших переглядах фільмів в оригіналі Вам слід виписувати всі слова, які Ви не знаєте, проробляти їх за схемою, описаною в статті, потім повертатися до перегляду фільму спочатку та насолоджуватися повним розумінням того, що відбувається.
Не зможете, якщо, крім слів, нічого не вчили. Англійська, як і будь-яка інша мова, складається з граматики та лексики. Також вивчення будь-якої мови складається з декількох компонентів: аудіювання, читання, письмо, усне мовлення. І, вивчаючи слова за схемою, які ми навели вище, Ви зможете пропрацювати всі ці компоненти ще на етапі вивчення слова, а далі справа за розмовною практикою та вивченням граматики.
Наш мозок позбавляється інформації, якою ми не користуємося. З англійською це працює так само: якщо щось не використовувати, воно забувається. Використовуючи метод запам’ятовування слів, наведений вище, Ви зможете запам’ятати слова дуже надовго, однак, частина з них забудеться, якщо Ви не будете постійно знаходити їм застосування. Тому постійний перегляд фільмів, постійне повторення, прослуховування музики допоможуть Вам зберегти всі слова. Головне – ними користуватися.
Сподіваюся, наша стаття “Лексика англійської мови” допомогла Вам краще розібратися у тому, як правильно вчити слова! Дякуємо за прочитання.